MARKA VEKİLLİK DANIŞMANLIĞI
Marka danışmanı, marka yönetimi konusunda uzmanlık bilgilerine sahip olarak görevlerini yerine getirir. Yalnızca marka ile ilgilenmeyen danışman, markanın ilgili olduğu her konu ve alanla iletişim hâlindedir. Bu bakımdan marka danışmanlığı, dinamik ve yoğun bir tempoya sahip meslekler arasındadır. Hedef kitle ile ilgili araştırmaları takip etmek, marka pazarını analiz etmek, marka paydaşları ile iletişimi geliştirmek ve markanın ürün/hizmet geliştirme sürecini en doğru şekilde düzenlemek. Ayrıca tüm bu detaylı aşamalara ek olarak markanın alanına ve ihtiyaçlarına göre farklı aşamaları da dikkate alarak danışmanlığı verme görevi vardır.
Marka danışmanlığında bir diğer önemli konu ise danışmanlık hizmetinin süresidir. Bu süre, hizmet verilen markanın ve müşterinin durumuna göre düzenlenir. Marka danışmanı, kişisel markalara da hizmet verir ve kişisel marka danışmanlığında daha farklı uygulamaları düşünmesi gerekir. Kısaca bir marka danışmanı aşağıdaki işleri yerine getirerek danışmanlık mesleğini sürdürür:
- Markanın genel durumunu analiz eder.
- Analiz aşamasından sonra marka iletişimi ve imajı ile ilgili çalışmaları düşünür.
- Analiz ve değerlendirmeden sonra ise marka yönetimi için hangi aşamaların uygulanacağı ile ilgili marka yöneticileri ile görüşür.
- Marka imaj, ürün ya da hizmet yönetimi için analiz ve değerlendirme verilerini yöneticilere sunar ve süreç ile ilgili fikir verir.
- Marka imaj, itibar ve kampanyaları için yöneticilere brief hazırlar ve ilgili süreçlerde neler yapıp yapmamaları gerektiğini aktarır.
- Marka çalışmalarının etkili ve başarılı bir sonuç vermesi için rakip analizleri yapar.
- Marka uygulamaları için planlama aşamasını etkinleştirir.
- Reklam, halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi hakkında yönetici ve danışanlara strateji bilgisi sunar.